11. juni 2011

SKVALDERKÅL

Skvalderkål .....masser af skvalderkål.........if you can´t beat it ....eat it. De kære munke har gjort det godt.....her er masser....alle vegne.......og så kan det spises.......
.............har før bragt en opskrift på pesto.....her er der så en skøn opskrift på skvalderkålsboller:
10 g gær
5 dl lunken vand
1dl skyr
1 tsk salt
200 g hvedemel
300 g groft speltmel
100 g flager af spelt, havre, rug elle andet(evt en blanding)
100 g sesamfrø
5 dl skvalderkål(friske blade)

Svalderkålsbladene skylles og overhældes med kogt vand - hakkes med en kviv
Alle ingredienserne blandes sammen og hæver til dobbelt størrelse.
Formes til 16 boller- brug evt lidt mere mel, hvis dejen er for klistret. 
Bollerne hæver og bages ved 200 gr i ca 20- 30 min. 
Posted by Picasaønsker jer alle en skøn pinse.....

1 kommentar:

  1. Dén må jeg prøve! Har skvalderkål i lange baner. :-)

    Tak fordi du har meldt dig som "fast læser" på min blog. Jeg har kvitteret med et "medlemsskab" her hos dig, og har en rigtig god fornemmelse af, at jeg absolut vil vende tilbage til dine fine indlæg fra tid til anden!

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet