3. oktober 2013

RETRO

.......strik og retrokur.
Har fundet pladegarnet frem fra en papkasse i kælderen, hvor det har ligget i årevis.
 Måske det har ligget der og ventet, lige siden det sidst var hipt, at strikke i pladegarn
- dengang var jeg teenager :)

Og for nu at gøre det ægte retro, fik jeg fat i poncho opskriften fra "dengang" - en ægte Kirsten Holst design. Den skal være stribet i forskellige naturfarver med smalle striber af røde nuancer.
Strikkeskålen holder styr på garnet.

Jeg "retroer" gennemført i disse dage.
Har investeret i Susy Grundahls bog "Retrokuren, som kan varmt anbefales. 
Den indeholder ud over skønne opskrifter på råkost, også pragtfulde billeder og masser af forslag til selvforkælelse.

2 kommentarer:

  1. Du går ikke noget halvt !
    Respekt :)
    En rigtig retro poncho i plade garn- minder mig så meget om min barndom ! Min mor strikkede meget i det og så børstede hun det med en metal børste, så vidt jeg husker..Jeg havde også en busseronne i pladegarn- mener opskriften var fra håndarbejdets fremme..Åh bare jeg havde de opskrifter :)
    Bogen har jeg hørt en del om og set billeder- ser lækker ud. Respekt for du nyder at detoxe :)

    SvarSlet
  2. Nemlig. . . . busseronne i pladegarn børstet med en stålbørste, så den blev lådden og langhåret. Det er rigtigt at opskrifterne kunne købes i Håndarbejdets fremme. Min mor strikkede også rigtig meget i pladegarn. Der var en trøje med en kort ret strikket ståkrave, som hele familien gik i. Jeg har fundet nogle opskrifter hos Wooltimo - se feks min poncho opskrift på: http://www.wooltimo.dk/shop/opskrifter/pladegarns+opskrifter/poncho+i+pladegarn+sln+149.htm

    SvarSlet