4. marts 2014

BONDEBLOMST FRA LANDSBYHAVE

Egentlig er det jo alt for tidligt at købe disse smukke gule blomsterknopper med hjem. 
Jeg mener, der er jo ligesom 6 uger til påske.
 Egentlig er de også alt for billige, de ligger der i bundter men en simpel elastik omkring. 
Tre bundter for en 20 er. 
De ligger i en kasse og har ikke noget vand.
Jeg får det sådan lidt, at jeg må redde dem. Tage dem med hjem - gi´dem en vase og vand.
Løsne elastikken og fjerne dem fra papkassen, som bare står der på gulvet.
Og når de så kommer hjem i huset og får vase og vand, går der et øjeblik, så har de foldet sig ud i en voldsom farvepragt - og se om de nu ikke også dufter lidt.

Dette billede blev taget søndag eftermiddag!

Og her to dage senere!



Da N.F.S. Grundtvig skrev salmen i 1817: "Påskeblomst! Hvad vil du her?", regnede man ikke rigtig denne gule blomst "uden duft og pragt og skær", for noget.  
Jeg synes den er smuk - og nu har jeg "reddet" endnu tre bundter!


1 kommentar: