17. april 2011

FORÅRS HÆKLERIER

Var på den skønneste shopping tur i Odense med dejlig veninde - Tante grøn var første mål. Bliver altid helt "salig" og en smule stakåndet, når jeg kommer derind - der er et hav af skønne garner og hundredevis af ideer til nye projekter vælter frem. Jeg købte lidt pastelfarvede alpaka garner, og er nu gået i gang med hæklenålen.

Fandt forskellige blomster, som jeg har afprøvet. De er ret sjove at hækle, og ville være rigtig søde i flok til et lunt forårs tørklæde.

Her er opskriften på den lille blomst: Hækl 5 luftmasker og dan en ring med en kædemaske. Hækl 1 luftmaske og 12 fastmasker om ringen - slut med 1 fastmaske i luftmasken. 2. omgang.: 3 luftmasker, 3 stangmasker i næste fastmaske, 1 fastmaske i maske efter - gentages 6 gange. Hæft ender.

Men jeg er jo også ret vild med mormor firkanten, som kan blive til både tæpper, tørklæder, sjaler osv.......... 
....har ikke helt besluttet mig for, hvad jeg vil satse på........hækler vist bare videre for sjov.

I morgen tager de to yngste sønner, kærresten og jeg et smut til London. To nætter og knap to dage bliver det til, men ih, hvor skal vi opleve.......og så er det hyggeligt med et lille hækletøj til turen.....der kan laves mange blomster på et cafe´besøg.....og det kan lige ligge i tasken....

.......og så fik jeg lavet flere høns med æg og det hele, som jeg vil sende op til søsteren min

.....og plukkede violer i haven. Havde tænkt at jeg ville bage små cupkages med violpynt, men de var næsten alle afblomstrede. Det er lidt mærkeligt med det forår....først går vi her og venter og venter og skubber sneen lidt til side for at se om der ikke skulle være blot et lille tegn på, at noget vil spire frem......og nu.....kan jeg slet ikke følge med.....var lige ved at misse violerne......alt varer så kort......vær vågen i dag....se, mærk føl og vær til stede i nuet....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar