3. maj 2011

FARVEN GUL


Har egentlig aldrig været sådan helt vild med farven gul. Den kunne ligesom lige så godt ha været grøn eller hvid - en sådan lidt gennemsigtig farve uden blødhed.........Men, men, men heldigvis lader meget sig forandre....selv tanker forandres og holdninger ændres sådan langsomt over tid....og nogle gange kommer de nye tanker og meninger som lys ( gul lys) fra en klar himmel. Jeg har dagligt en køretur til og fra arbejde på i alt 1½ time. Og på en af disse ture, SÅ jeg pludselig den gule farve, og resten af turen og de næste dage "ledte" jeg efter farven på min tur.



Goethe skrev, at gul i sin reneste form fører lysets natur med sig.... og gul er jo en grundfarve.....

Lys og sol bliver ofte billedligt "beskrevet" med den gule farve og vi siger da også "solgul" og "gyldent lys". Der er noget lysene rent og klart over denne gule. Jeg blev "oplyst, da jeg mødte mælkebøttemarken........


.....og nu kommer raps markerne snart med deres syrlige citrongule farve og laver variationer i landskabet........

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt at følge dit, Leif og børnenes liv her på din blog og alt det der sanses. Tak for det Hanne Maria, glæder mig til fortsat inspiration, jeg vil jo gerne på dukkekursus, vil du med eller kan du selv? Bare engang.

    SvarSlet