21. maj 2011

NETTE-GUF


......der er nogle opskrifter, som hænge ved.......de forsvinder for en periode......men dukker alligevel op igen med passende mellemrum....eller upassende..........
Som barn gik jeg til 4-H med bagning.....jeg prøvede også at gå til 4-H med kalv..........
Nå .......men til bagning, skulle vi bage netteguf......og det er en af de der opskrifter jeg vender tilbage til med års mellemrum.....Og nu skal der jo konfirmeres i familien........så er der en anledning.......
150 g hvedemel
150 g smør
100 g sukker
60 g kokosmel
1 æggeblomme
1 spsk vanillesukker
30 g kakao

Det hele æltes sammen. Rulles til en pølse, som skæres i ca 50 stykker
Sættes på en bageplade. Trykkes med en gaffel. Pyntes med et lille drys kokosmel. Bages ved 220 gr. i 10 min.
Enkelt - billigt - hurtigt - nette - guf

.....så er hele familien klar til at drage mod det nord/midtjyske.......til konfirmation.......
god......søndag

1 kommentar:

  1. Den opskrift kunne jeg udenad troede jeg. Var til eksamen i hjemkundskab (altså for mange år siden)og havde bagedag. Bagte nretteguf, men glemte sukkeret. Puha, det smagte ikke godt...........

    SvarSlet