21. november 2013

HÅNDDREJEDE TRÆSKÅLE OG EN ENKELT LYSESTAGE

Min skønne gamle "svigerfar" på 97 år er lige flyttet på plejehjem. 
Den slags flytninger betyder jo en betydelig reducering af ejendele. 
Han har været en meget fingersnild mand.
 Det fortælles at han har lavet træsko og repareret fodtøj, han har strikket og han og hustruen havde en kæmpe urtehave med tilhørende drivhus. 
Da jeg blev spurgt, om der var noget jeg kunne tænke mig, skulle jeg slet ikke tænke mig om. 
Det eneste jeg rigtig rigtig gerne ville have, var hans hånddrejede træskåle og lysestage. 
Så skønt at have disse meget personlige hjemmegjorte ting.



 Her er de fine træskåle og lysestagen kommet i et lidt julet selskab.
 Svampen og den lille lystage er tilkøbte.

2 kommentarer:

  1. Smukt. Dejligt at kende virkelig kreative mennesker. Og lade tingene leve videre i dit hjem.

    SvarSlet
  2. Ja det er skønt, når ting lever videre i nye omgivelser!

    SvarSlet