14. december 2013

NY STRIKKET YNDLINGSHAT.

Selvom vinteren lader vente på sig, er det super skønt med en strikket hat - gerne en ulden en´af slagsen.


Jeg købte to nøgler koksgrå "Hverdagsuld" fra "Tusindfryd" hos "Tante grøn", 
og fik med inspiration fra en hat, jeg har set, designet denne lune sag.
 Et kvadratisk stykke og et aflangt stykke blev strikket og valket i maskine ved 30 grader. 
Det kvadratiske stykke blev klippet til en cirkel og det aflange stykke syet sammen til en ring.
 Jeg lavede små læg, så det runde stykke kom til at passe med omkredsen af det aflange stykke. De to dele blev syet sammen på maskine. 
Nyt garn er købt.
Denne gang forsøger jeg med Alpaca, som er blødere og mere tæt i det.
Elsker denne pudderfarve, blid, feminin og lækker.



Hatten i "Tusindfryds" "Hverdagsuld" fungerer klart bedst. Hatten er lidt mere stiv, og holder sig selv bedre.
Jeg må i gang med endnu et forsøg! Måske et forsøg i "Tove", som jeg kan købe hos min lokale garnbutik i Allerup "Allerup Antik og garn"

4 kommentarer:

  1. Ser SUPER godt ud :-)

    Nu ved jeg også hvordan ulden ser ud valket :-)

    KH Wenche

    SvarSlet
  2. Rigtig lækkert garn - også som valket!

    SvarSlet
  3. Tak fru Susanne! De er faktisk meget klædelige! Du må prøve en´- når vi ses :)

    SvarSlet