2. februar 2014

FILTET TASKE TIL MIN TABLET

En weekend med fire unge mennesker i huset er snart forbi.
Vi har hygget, gået tur, spist en masse måltider sammen, spillet spil og snakket. 
Der har også været højt musik, og der er blevet sunget med, rodet, set film i stuen, pjattet og grinet. 

Hold da op hvor den bare forsvandt den weekend. 
Nu vil jeg gå i køkkenet og lave et burgermåltid med hjemmebagte boller, rødbedbøffer og oksefarsbøffer.

Har ofte helt urealistiske forestillinger om disse weekends. 
Tænker på forhånd at jeg vil sy og strikke, læse bøger og snakke med min søde kæreste.

Nå men.......jeg nåede da at få købt en knap til min færdige tablet taske.
Den er strikket, hæklet og filtet og med en fin lille bamse eller hjerte træknap. Har ikke besluttet og derfor ikke syet på endnu!
Den råhvide er "Tove" garn og de tre kulørte er "Tusindfryds" "Hverdagsuld". 
De to kvaliteter fungerer fint sammen. 
Det er lidt vanskeligt at beregne, hvor meget det kryber i længde og bredde, når det bliver vasket.
 Dette arbejde krøb mere i bredden end i længden på grund af mønsterstrikningen, så det resulterede i, 
at tasken blev nogle cm for lang og jeg måtte sy og klippe den nederste mønsterbort af.



Nu ligger min tablet fint beskyttet i sin uldne sag, og i morgen kan den tages sikkert med på arbejde, hvor jeg vil bruge den i køkkenet til at tjekke en opskrift ud, skrive et lille notat osv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar