18. december 2013

EN RIGTIG JULET LAGKAGE. . . . . . .

. . . . . .og så alligevel ikke. 
Første gang jeg smagte en lagkage med lignende indhold, var da min søn på 23 blev døbt. 
Flere veninder havde tilbudt deres hjælp og min gode veninde Susanne havde kreeret en lagkage, som jeg husker var med risengrøds/flødeskumsfyld og med abrikosmarmelade og ristede mandler på toppen.
Min lagkage er blevet forsynet med en kant af marcipan.
Jeg er absolut ikke ekspert i marcipan udruldning, men håber og tror, at smagen er super.
Lagkagebundene, har jeg selv bagt. 
Kom til at kikke på indholdet i købelagkagebunde . . . . . . . så bliver man altså nødt til selv at bage.
 Og mums, hvor hjemmebagte bunde smager godt, og så er de super enkle at bage: 
3 øko æg blev pisket lyst og skummende med 125 g rørsukker. 1 spsk vand tilsættes og 100 g hvedemel sigtes i æggeblandingen sammen med ½ tsk bagepulver. Fordels i tre lagkageforme og smøres ud i tre lige store cirkler på bagepapir. bages 7 min. ved 225 grader.






2 kommentarer:

  1. Mmmmmm ser drønlækker ud. Tak for opskriften og dejlig jul til dig og dine :-)

    SvarSlet
  2. Den blev rigtig vellykket og veninden glad :).
    Også god jul til dig og dine!

    SvarSlet